Pyroflam®tastic + Bucatar real,- + Shepherd's Pie = ZEN

Comfort food
Zeeeeennnnnnnnn! Aceasta este senzatia pe care ti-o ofera gatitul cu vasul Pyroflam. Nu mint cu nimic. Ce poate fi mai placut decat sa stai la un pahar de vin, sa citesti o carte buna, iar din bucatarie sa razbata mirosul copilariei, al verii si al visului, toate intr-un melanj de bucurie radiind din oala care fierbe domol pe aragaz? Va spun sincer ca nu exagerez cu nimic. Pyroflam si Bucatar real,- m-au cadorisit, in urma concursului la care am participat cu aceasta reteta, cu un vas minunat, care a devenit sef la mine in bucatarie, abrogandu-ma pe mine din aceasta pozitie, dar fara urma de regret din partea mea. 
Un vas minunat, din vitroceramica, rezistent la temperaturi de pana la 450 de grade Celsius, care ofera o garantie de 25 de ani. Unde mai pui ca are si un capac de sticla transparenta, actionand astfel ca un vas sub presiune, in care mancarea se face imediat, dar are si un gust mai deosebit. Colac peste pupaza, este si tare frumos, de un alb imaculat, care ramane la fel, oricat intrebuintezi vasul. Eu am facut-o deja. L-am pus la incercare ca sa vad daca este chiar asa grozav cum spuneau producatorii. Cu liniuta, de la capat, o sa va spun de ce am constat eu ca vasul Pyroflam e Pyroflamtastic:
- am fiert in el o tocanita, o crema si reteta de fata (faceam si mai multe, dar nu are o saptamana de cand a sosit :D) si este la fel de alb ca la inceput, focul nu a lasat nici o urma pe fundul vasului, asa ca, daca nu aveti aragazuri sofisticate, nu va faceti griji, vasul isi va face treaba perfect.
- am copt in el o paine, o placinta si reteta de fata (va urma pe blog, fiecare aventura cu Pyroflam) si totul a iesit delicios, nimic nu s-a prins de vas, iar culoarea preparatelor, puteti vedea si voi, mi-a upgradat pixelii aparatului foto, care, din pacate, este un simplu aparat de buzunar. 
- foarte important: se spala foarte usor. Il lasati in chiuveta cu apa 20 de minute, iar apoi, cu un burete il curatati usor si este ca nou. 
Stati alaturi de mine si, in continuare, o sa aflati si voi cum puteti intra in posesia unei astfel de minunatii

Ca sa vedeti de ce Pyroflam este atat de Zen, o sa va prezint reteta mea pentru o masa cu adevarat delicioasa, care se face aproape singura. Spun aproape, pentru ca de invartitul ingredientelor, de scos gustul din mancare, de culoare si de aroma, se va ocupa vasul, iar de tocat ingredientele, ne ocupam noi. 

Shepherd's Pie

Pentru aceasta "placinta a ciobanului", reteta eminamente englezeasca (spun englezii, dar eu fac pariu ca si ciobanii nostri au incropit o asemenea mancare, fara sa stie ca ar putea fi acuzati de plagiat de omologii britanici), este, pentru noi, o mancare din categoria "comfort food". Adica, acea mancare ce iti trezeste amintiri din copilarie, chiar daca ingredientele difera putin, acea mancare ce naste amintiri care, pentru copiii nostri, vor deveni, la randul lor, parfum de copilarie. Preparatul se compune din doua parti: tocana si pireul de cartofi. 

  • 500 gr carne tocata (eu am folosit un amestec de vita si porc, dar se poate utiliza orice)
  • O ceapa mare
  • Un morcov
  • Doi ardei grasi
  • Cinci linguri de mazare
  • 250 gr ciuperci
  • 150 gr rosii tocate sau pasta de brosii
  • 100 ml vin rosu
  • Sare, Piper
  • O crenguta de rozmarin
  • Trei catei de usturoi tocati marunt
  • Doua linguri de ulei de masline
  • O cana de supa de pui sau apa
Se pune uleiul la incins, dupa care se adauga carnea tocata, ceapa taiata marunt, morcovul dat pe razatoare, ardeiul taiat in bucatele, mazarea, ciupercile intregi, usturoiul cateva fire de rozmarin tocate si cantitatea de apa sau supa. Lasati sa fiarba in vasul Pyroflam  cu capac pentru aproximativ 35 de minute, timp in care puteti medita, in stil Zen, chiar si la nemurirea sufletului. Cand aroma incepe sa devina imposibil de ignorat, dati o fuga la aragaz, adaugati vinul si lasati 5 minute sa se evapore, dupa care asezonati cu sare si piper si lasati tocanita sa se odihneasca. 


  • Cartofi albi - 600 gr
  • O ceasca de smantana
  • O ceasca de lapte
  • Unt
  • Doua galbenusuri
  • Patrunjel tocat
  • Sare, Piper
  • Parmezan ras - doua linguri
  • Cascaval afumat ras -patru linguri
Cartofii taiati cubulete se fierb in apa cu sare, dupa care, asemeni pireului obisnuit, se bat bine, pana se transforma intr-o compozitie pufoasa, cu smantana, laptele si untul. Se adauga parmezanul ras, cele doua galbenusuri si patrunjelul tocat. Se asezoneaza dupa gust si se pune cu lingura pese tocana. Pentru tusa final de gust si culoare, se presara cascavalul afumat si se da la cuptor, fara capac, de aceasta data, pentru 30 de minute, la foc mediu.

Cumintel, cu sortulet si manusi de bucatarie, am lasat my better half sa scoata minunatia din cuptor si sa o aseze frumos pe masa, ca, deh, e vedeta familiei. Aceasta procedura se face cu mare atentie, mai ales daca printre picioarele voastre danseaza copilul pufos (Max) al familiei, cu nasul adulmecand la placinta ciobanului. 
Luati prima imbucatura si va spuneti ca ati ajuns in paradis. Infulecati cu veselie, in timp ce fotograful de serviciu mai da cateva ture in jurul vasului, ca sa prinda cel mai bun unghi. Stati apoi cu burta umflata si frecati-va cu mainile a dezmat culinar, asemeni unui Buddha satisfacut. Asta da, Zen!
  • Acum sunt sigura ca vreti si voi. Si o sa va spun si cum il puteti avea. Mergeti in real,- Hypermarket din orasul vostru, acumulati 10 puncte bonus si puteti cumpara vasele Pyroflam cu 50% reducere. Eu am facut o vizita la mine in oras (Timisoara) si deja am strans cateva puncte ca sa imi pot cumpara vasul de gatit cu aburi. Daca totusi nu am reusit eu sa va conving, simpaticul maestru bucatar Horia Varlan sigur o va face, caci garanteaza pentru performanta acestor produse. Mai multe detalii, gasiti aici.
BON APPETIT!

Comentarii

  1. ai facut o bunatate,sigur vasul e o minune,o sa mi-l cumpar si ma intorc pentru reteta,multumesc pentru postare

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna, Ina! Demult nu ne-am mai auzit. Sa stii ca e intr-adevar un vas care nu trebuie sa-ti lipseasca din bucatarie. Te pup si ma bucur ca ti-a placut reteta. :)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare